måndag 29 december 2014

Starcloud a.k.a Sigge


Namn: Starcloud
Smeknamn: Sigge
Ålder: 8 år
Kön: Valack
Ras: Kalltisk Fjordhäst
Inrikting: Terräng (Tävlas inte professionellt ännu) 
Favorit godis: Mandariner
Favorit polare: Bravo (Braveheart)
Övrigt: Starcloud kom hem till mig tidigare än väntat. Jag själv kände inte till rasen och visste inte alls vilket beteende han hade. Sen hade jag inget behov av en ny häst heller. Men så fort som kallterna introducerade mig för alla fjordingarna, så föll jag direkt. Även fast Sigge kan ha lite hyfs för sig ibland (T.e.x själa godis från sadelväskan, smita från stallet, skena iväg, känguruhoppa, osv.) så är han en fin häst med hjärtat på rätt plats. Han älskar att busa med alla hästar i hagen och brukar busa med mig också när jag ska in och hämta alla (Han tror vi ska leka kull!). En sak som han inte gillar är däremot när man ska rida över broar. Han brukar bli osäker och ibland bara skena åt sidan. Ångrar inte att jag köpte honom, för som några säkert vet; Alla älskar Sigge! ;) 



Stamtavla:
Efter: Karnem 
Undan: Merida
(Båda renrasiga kalltiska fjordingar)


Bilder:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar